A cégalapítás Budapesten volt a téma amikor Marbellán horgásztunk a tengerben

Nemrég látogattuk meg a férjemmel egy régi jó norvég barátunkat Spanyolországban, Marbellán. Öt napot vendégeskedtünk nála és az egyik napon kimentünk egy sziklás részre a parton, ahol a helyiek szoktak horgászni.

Jó barátunk annak ellenére, hogy rengeteget dolgozik, mint cégtulajdonos, mindig igyekszik egy kis időt szánni egyik kedvenc hobbijára, a horgászatra.

Kiviszi a pecabotot, a csalit, egy vödröt és persze a kiskutyáját is, és igyekszik egy héten egyszer lehetőleg minimum két órán át semmit sem csinálni, csak élvezni a tenger morajlását és horgászni. Őt ez kapcsolja ki, hiszen napi 12-14 órát dolgozik, így senki sem sajnálja tőle ezt a heti két órát.

Mivel beleesett egy hétvégi nap a marbellai nyaralásunkba, így kikísértük a partra horgászni, és elkezdtünk beszélgetni arról, hogy milyen előnyökkel vagy hátrányokkal jár a cégalapítás.

Mondtuk neki, hogy a cégalapítás budapest területén igen gyakori, hiszen a legtöbb vidéki ide jön fel fiatalként állást keresni, s a többség néhány év után össze tud gyűjteni annyi tőkét, hogy elindítson például egy Kft.-t.

Említettük neki azt is, hogy a fenti linken lévő Székhely Partner weboldalát nemrég találtuk meg az interneten és nagyon megtetszett nekünk, mert számos hasznos információt találtunk arról, hogy miként történik a valóságban a cégalapítás Budapest környékén.

Mivel mi is szeretnénk a jövőben valamilyen céget csinálni itthon, így mondtuk neki, hogy a Székhely Partner weboldalán azt olvastuk, hogy ma már szinte minden online történik, pláne akkor, ha egyéni vállalkozást akarunk csinálni.

Gyakorlatilag csak a bankszámlaszám nyitáskor és a különféle okiratok aláírásakor kell személyesen megjelenni, ami nagyon megkönnyíti a cégalapítást Budapesten.

Mondta a barátunk, hogy neki nagyon furcsa volt a teljesen online elérhető norvég rendszer után a kissé problematikus és gyakori személyes jelenlétet igénylő spanyol rendszer.

Arra jutottunk, hogy itthon olyasmi a helyzet, mintha a norvég és a spanyol rendszert összeolvasztanánk, hiszen a többsége az adminisztrációnak online történik és csak bizonyos esetekben van szükség személyes jelenlétre a cégalapítás során Budapesten.

Mindenesetre azt is láttuk, hogy nemcsak a biznisz menedzselésével tölt el sok időt a barátunk, hanem sokat foglalkozik a számlákkal és a különféle adminisztratív feladatokkal is. Kérdeztük, hogy ez mindennapos-e, de mondta, hogy ezt csak egy hónapban egyszer kell megtennie, és így is a többségét a könyvelője csinálja.

Mondtuk neki, hogyha céget akarunk csinálni, akkor valószínűleg a Székhely Partner segítségét fogjuk kérni, mert ők tudnak biztosítani könyvelőt és ügyvédet is. Ez pedig nagy segítség lenne nekünk, hiszen mi a munkával akarunk foglalkozni, nem pedig a papírozással.

Aztán kérdezte barátunk, hogy hol lenne a cégünk székhelye, mi meg egyből mondtuk neki, hogy biztos, hogy nem otthon, a lakásban, mert mégis ki venné át a céges küldeményeket, ha épp nyaralni megyünk két hétre?

Ha a Székhely Partnert bízzuk meg, akkor biztosan ajánlani fognak egy olyan székhelyszolgáltatást is, amely megfelelő lesz majd a mi igényeinknek, hiszen láttam a weboldalukon, hogy van Budapesten több lehetőség is, illetve IPA mentes székhelyszolgáltatás is van náluk Újlengyelben.

Még nem tudom melyik lesz nekünk a befutó, de ha ott tartunk, akkor biztos, hogy felkeresem a Székhely Partnert, hogy az egyedi igényeinknek megfelelő ajánlatot tudjanak majd adni.